Да л′ тко и тебе, Соларићу, гледи ?

Дискриминација је и кад схватиш да си у сопственој земљи грађанин трећег реда

Posted in 2004, друштво, образовање, SerbianCafe by Соларић on децембар 3, 2008

Jeste li ikada bili diskriminisani?
u zemlji u kojoj sada zivite?

Mar 07, 2004

Da li ste bili diskriminisani ili ste primetili diskriminaciju u zemlji u kojioj zivite?

Alex2004 – Mar 08, 2004

Da. Uvek. Svuda.

Najvise, nazalost u Srbiji, gde sam rodjen. Dakle, bez obzira na to sto sam Srbin i sto sam rodjen u Beogradu, bio sam i ostao zrtva diskriminacije u domovini.

O cemu se radi. Pa kako nisam nikada bio, a nisam ni sada clan ni jedne politicke partije, svaki ‘magarac’ koji se klanjao „drugu Titi“, pa „Slobi“, dakle svako ko je podoban napredovao je, dok je meni to pravo bilo uskraceno. Svaki politicki podoban osrednji kolega, ogrebao se za stan i sa lakocom je cak i u ovim jezivo teskim godinama kupio nov auto, a ja nisam.

Svako ko je podilazio direktorima imao je povlastice. Dakle, mozes biti strucan, ali ne mozes da napredujes, ili da zadrzis poziciju ako nisi u svakom smislu podoban. To je diskriminacija.

Diskriminacija je i kad te sikaniraju zato sto znaju da nemas „ledja“ i nisi dete nekog „vaznog“. Diskriminacija je i kad te maltretiraju zato sto vidis ko sta i koliko krade, a usudis se da lopovima kazes da su lopovi. Diskriminacija je i kad te tretiraju kao poslednje g*vno, jer znaju da ne mozes da im zagorcas zivot. Diskriminacija je i kad shvatis da si u sopstvenoj zemlji gradjanin treceg reda. Kad moje dete ide gradskim prevozom, a deca tipova koji su na sumnjiv nacin stekla veliku materijalnu dobit dolaze svojim sopstvenim „besnim“ automobilima u skolu i na fakultet… I pritom nemaju ni trunku stida, naprotiv, oni formiraju novi moral!!! Odredjuju ko je „sposoban“, a ko nije…

Diksriminacija je i kad te polupismeni salterski sluzbenici ponizavaju na salterima svih mogucih ambasada. Diskriminacija je i sama cinjenica da meni treba viza, a nekom Musi, Mustafi i Fatimi ne treba samo zato sto su rodjeni na tlu Evropske Unije. Diskriminacija je i kad im u Evropi odradis projekat bolje od domacih kolega, a oni ti objasne da je ziva steta sto nisi iz EU, inace bi ti dali posao.

Diskriminacija je i kad ti pricaju o ratovima, a gledaju te kao zver sa predubedjenjem i misljenjem da si zlocinac, formiranom na osnovu medija. Diskriminacija je i sto moram sa takvima da razgovaram. Diskriminacija je i kad me posmatraju sa sazaljenjem zato sto, eto mi smo bili pod sankcijama, a otkud meni kompjuter…

Diskriminacija je i kad ti pokazu da ce pre da daju posao bilo kome samo zato sto je Nemac, Spanac, Englez, Italijan, Francuz ili Arapin, jer nije „klima“ takva da bi u ovom trenutku trebalo zaposljavati Srbe. Pritom se oni koji to saopstavaju inace sa tim ne slazu, ali nazalost ne mogu oni nista… A dobar im je projekat koji im uradi Srbin i traze njegovo misljenje i salju mu radove na ekspertizu… E pa objasnio bih im ja da ako nisam dobar za zivot i rad u EU, nisam dobar ni da im odradjujem projekte, ali ne mogu, jer sam diskriminisan i ponizen u sopstvenoj zemlji, a i moja deca moraju da jedu, iako nisu iz EU, iako im roditelji nisu lopovi.

Diskriminacija je navika. Stil zivota. Pa sad ko dokle i koliko moze da izdrzi. Sve sto me do sada nije ubilo, valjda me je ojacalo…

Izvor: SerbianCafe.com

Оставите одговор

