Да л′ тко и тебе, Соларићу, гледи ?

Свака псовка је увреда ономе коме је упућена, нарочито када је несонована

Posted in друштво, култура, филозофија, SerbianCafe by Соларић on мај 19, 2009

Kako smo sekli Drva!

FOCUS (Ing.) – Jan 15, 2004

Uzmemo sekire i testeru · Psujemo · Stavimo slaninu, beli luk, proju, so, jednu zelenu papriku, polovku rakije, dve paklice cigara · Mirisemo · Oblacimo radna odela, obuvamo duboke cipele · Sunce upeklo · Psujemo · Nosimo ruksak sa hranom i picem · Nosimo alat za secu drva · Odmaramo da zapalimo · Mirisemo · Ispusili, idemo dalje · Psujemo · Dosli u sumu i trazimo dobro stablo · Psujemo · Nadjosmo stablo · Cutimo · Otvaramo ruksak · Mirisemo · Rasporedjujemo alat · Psujemo · Pocinjemo seci, debela bukva · Psujemo · Bukva pada, po gutljaj rakije · Cigaret pauza · Mirisemo · Rezemo popreko · Psujemo · Rezemo · Psujemo · Rezemo · Psujemo · Rucamo, po gutljaj rakije · Duvanimo · Mirisemo · Ustajemo, uzimamo alat · Psujemo · Cepamo drva i slazemo u figuru · Psujemo · Jos malo ostalo · Psujemo · Po gutljaj rakije i po cigara · Mirisemo · Zavrsavamo posao, pakujemo alat i ruksak · Cutimo · Dolazimo kuci · Psujemo · Veceramo · Spavamo i sanjamo · Budimo se, novi dan · Psujemo Jovo nanovo !

Pitanje je ustvari:

Zasto mi tako cesto psujemo i dali je psovka

1. Nacin oslobadjanja negatine energije za nalazenje mira (jb se..)

2. Motivacija ( Ma jbmti … daj meni )

3. Opsta psiholoska potreba (Mirno spavam, mirnije radim…)

4. Nesto drugo…

TLD – Jan 15, 2004

Svi psuju, i drvosece i kraljevi i svi izmedju…

U malogradjanskom svetu se psovke asociraju iskljucivo sa zanatima „nizeg ranga“…

Malogradjanin ce cak uvrediti nekoga rekavsi mu da je drvoseca (ili pokusati da ga uvredi), a time je samo ponizio sebe i izleteo iz gomile kao obelezeni primitivac a da toga nije ni svestan…

Eh sta bi mi bez drvoseca….

Malogradjanin se zgrazava nad psovkama zato sto u primitivnoj malogradjanskoj sredini u kojoj zivi svi grebuckaju po povrsini i o coveku se sudi po make-up-u, po spoljasnjem \“izgledu\“, po prezentaciji, vecno takmicenje da se spoljasnjost zakamuflira sto bolje, da se izgleda sto lepse da se unutrasnjost ne bi videla…

Onaj ko nema ruznu unutrasnjost nema potrebu za kamuflazom…

Psovka je mozda izraz nemoci, mozda trenutni bes, mozda navika i neka vrsta ventila….covek je opsovao ali ipak nikome nije ucinio nista ruzno,niti naneo bilo kakvo zlo…

Najvece zlo je zapakovano u najlepse pakete, one sjajne sa predivnim masnicama, isto kao sto jabuka spolja moze da bude prelepa, crvena, glatka sjajna, a iznutra crvljiva ili jos gore otrovna…

Povrsina vara….a primitivcu nije preostalo nista drugo nego da strogo pazi na povrsinu, on mora da ISPADNE nesto jer je iznutra TRUO

Poenta je da svi psuju, psovka ne obelezava loseg coveka, cak naprotiv, najopasniji su oni koji se prave fini jer strogo cuvaju spoljasnju kamuflazu (lazni moral), moral na povrsini a unutra nagomilane „psovke“,mrznja, zlo, egocentrizam i sujeta…

Sujeta je mnogo opasnija od psovke, psovka moze da bude samo psovka da ostane na tome, dok sujeta smislja planove kako da „pobedi“ neprijatelja i uz cutanje i cuvanje spoljasnje kamuflaze dela i zabija vam noz u ledja…

Naravno uvek je dobro dosao bilo kakav povod da se dotrci i da se malo zgrazava „iju“ nad psovkama, „drvosecama“, nizim bicima i onima koji su „losi“…povod za jos jedan potez cetkice da se jos bolje ulepsa crvljiva jabuka……

FOCUS (Ing.) – Jan 15, 2004

TLD

Slazem se dobrim delom i ja sa ovim sto ste rekli, ali imam i pitanje za tebe.

kada opsujes, dali osetis olaksanje,… dali ponekad ako opsujes iz inata dobijes dodatnu snagu ?

Sto se kamuflaze tice, kameleona ce uvek biti i kako se ono lepo kaze: Kada bi svi koji misle da su pametni obukli beli mantil, svet bi licio na jato gusaka !

*Gluteus Maximus – Jan 15, 2004

(Mala paralela za razmishljanje:

U skandinavskim zemljama npr. uobichajene su psovke „Idi u shumu“ „Skochi u vodu“ itd.

U ‘nekim drugim zemljama’ psovke kao glavni sadrze glagol – jebati.

Naravno, ovo ima i svoju socijalnu (obrazovnu i chak klasnu konoraciju,pri chemu vazi pravilo: shto nepismeniji – to jebezljiviji :)

Sa psovanjem je kao i sa cigaretama,dobro je ako ti vladash njom a ne ona tobom.

Inache, mislim da je psovka kljuchaonica za vrata iza koje leze tabui.

(Veceras sam mudar)

Najmanje 90% psovacha su, bash kao i pushachi, takodje neurotichni.

FOCUS (Ing.) – Jan 15, 2004

*Gluteus Maximus – Jan 15, 2004

Inache, mislim da je psovka kljuchaonica za vrata iza koje leze tabui.

——————————————————————–

Upravo sam na to mislio kada sam pisao onaj nakaradni ali istinit primer, dakle TABU, … zasto je to tabu ako skoro svaka osoba na ovaj ili onaj nacin izrazava osecanja koja se mogu podvesti pod psovku. Ako samo jednom u zivotu opsujete vi psujete, dakle ?

Ono sto nas balkance izdvaja je da mi psujemo i onako bez ikakvog povoda, … pa cak i najveca zadovoljstva „nagradjujemo“ psovkama

(Jbte kako je super bilo,…) i sto je najcudbije Adrenalin ponovo odnekud proradi i prostruji telom nesto sto je bilo lepo nekada i poodavno kao i u besu, skoro isto samo je pitanje polariteta (+ ili -)

&Lunja& – Jan 15, 2004

Kad muskarac psuje, nije lepo cuti, a tek zena…e to onda vec stvarno postaje odvratno.

Sto se „satanizacije“ psovke tice, reci cu ti ovo, Focus, kad nasi ljudi psuju, nekako to nema TAKVE tezine kao kad psuju ovde na zapadu…od tih vibracija glasova, coveku se ledi krv u zilama…

TLD – Jan 15, 2004

Focus,

ako je to vrsta psovke onda je apsolutno sve na ovom topiku psovka ukljucujuci i temu…

Poenta je da je psovka bezazlena, samo naizgled ruzna, ali ne povredjuje nikoga, covek opsuje i sve ostane na psovci a to ne znaci da stvarno zeli ili da pokusava (namerava i planira i trazi oruzje (nacin)) kako da nekome stvarno napakosti i da mu nanese neko zlo, u bilo kom obliku, sve zavisi od toga koje mu je oruzje pri ruci…

Sta je gore Focus…da te neki „primitivni drvoseca“ opsuje ili da ti neki napirlitani i nasminkani pakosnik posalje bombu zapakovanu u sjajni novogodisnji paketic sa masnicom?

a nisi se ni nadao, zato sto si se upecao na make-up…i sto je najgore nisi se libio da otvoris paket opcinjen „spoljasnjim sjajem“ doticnog/doticne…

&Lunja& – Jan 15, 2004

…Otvoreno kazem da mi je ruzno da cujem da neko psuje, a ti to mozes da shvatis kako hoces. I dobro znas zasto to kazem jer ako ista prezirem, prezirem laz, prezirem kada se ljudi prave ono sto nisu

i kada pokusavaju da se operu, na jeftin nacin. ovo se ne odnosi na tebe i to isto tako dobro znas. Insinuacije i pretvaranje primecujem ali mi je ispod casti da se objasnajavam.

Znam da ljudi psuju, znam da im je „lakse“ ali niko me ne moze ubediti, da je to dobra ili olaksavajuca „navika“.

Svaka je psovka uvreda onome kome je upucena, narocito kada je neosnovana. Nema niceg loseg reci da je to ruzno i nije to nikakvo pretvaranje, vec istina. Mogu da razumem i da prihvatim da neko opsuje i nece mi smetati, ako je to u ljutnji i nevezano i za koga, ali ako osetim da je psovka upucena meni, bez razloga, bez osnove, to ne prastam.

Kada mi se nesto ne svidi, imam pravo to da kazem i reci cu, otvoreno i bez zadrske.

TLD – Jan 15, 2004

„najpoganiji od svih vidova ispoljavanja zlog jezika je psovka-proklinjusha

po mentalnoj razornosti mozhe biti gora od telesnih povreda a narochito po osobu koja je lansira prema meti, sa ili bez  opravdanja “

Tacno gorski, savrseno se slazem osim s tim da je psovka-proklinjusa ili ostale psovke delo zlog jezika..

Da li to znaci da gluvonemi ne psuju i ne proklinju, jer nemaju sposobnost da artikulisu ono sto misle?

Ustvari nisu sposobni da artikulisu psovku u sebi jer ne mogu da je cuju i nisu je nikad culi…ustvari mogu da je procitaju napisanu.

hajde da kazemo da je neko gluv, nem i slep?

Da li to znaci da neko ko je gluv, nem i slep jednostavno nema sposobnost da opsuje i prokune jer ne moze da govori a za to apsolutno i ne zna jer nema nijedno culo kojim je to mogao da nauci sa strane?

Nije jezik ono sto razara..ono sto razara je namera, namera je ubitacna a ne psovka….ona precutna „psovka-proklinjusa“…

Focus (Ing.) – Jan 16, 2004

idemo dalje…

Ako neko ko vam je draga osoba opsuje to je prihvatljivije.

To je i ono sto kod mene „pali“, pogotovu ako nenaviknut na psovke od strane neke osobe cujem iznenada kada nesto socno odvali.

Dalje, muskarcima to vise „lezi“ u odnosu na zene, i to je tacno jer zene su nekako zaduzene za „kulturu“ unutar ljudskog roda koji je poprilicno nekulturan. Dakle odgovornost ipak lezi na muskarcima.

Ono sto sam ja primetio je i to da inteligentnim ljudima psovke „lepse“ stoje.

U drustvu npr sa profesorima univerziteta cuo sam takve psovke kakve nikada u obicnom zivotu, na ulici nisam cuo i ja to nazivam „inteligentne psovke“ jer kada tako nesto cujes zaista moras imati i znanja da bi shvatio pravo znacenje.

Mozda dakle i psovke imaju svoj „rang“ u zavisnosti gde su fabrikovane.

Ja npr znam ponekad opsovati ali ne brutalno vec u blagom obliku, ali poneki to protumace kao brutalnije nego sto bi izgledalo da sam to izgovorio na najprostiji moguci nacin.

Dali je dakle psovka sastavni deo naseg zivota i opet se vracam na pocetak i na ista pitanja

Sta osoba postize psovkom ?

FOCUS (Ing.) – Jan 16, 2004

alim – Jan 16, 2004

„Svako zasto – ima svoje JEBIGA“

To sam vec mnogo puta cuo, kao i onu Bosansku ( Rodjen sam u Bosni) podstapalicu

Sve Bosanac zaboravi lako, al-jebiga-nemoze nikako

Tipicno ste objasnjavali pojave, ali ono sto zasigurno dobro znam je da se i u Hrvatskoj u razlicitim krajevima razlicito psuje.

Slavonci su socniji od Dubrovcana ali su najoriginalniji Dalmatinci iako po meni imaju „najoskudniji fond“ psovki oni ipak prednjace

jer psuju „Gospu“, (dok Konavljani npr kazu „Jubim ti Gospu“ ili „A Gospe ti“- i to u pozitivnom kontekstu) i sto je interesantno njima je to cak uobicajena psovka tako da to skoro i ne osecaju.

I za Vas ostaje pitanje ono sa pocetka.

Sta mi ustvari postizemo time, time sto psujemo.

Nije bitno sta psujemo vec sta se u nama desava pre a sta posle psovke, jer ocito da neka veza postoji,

primetio sam naime da sto je „situacija“ teza to i psovke „postaju normalnije i prihvatljivije iako dobijaju na zestini“

&Lunja& – Jan 16, 2004

(Focus, da ti odgovori „tvoja mala Lunjica“…FOKUSIRAJ SE!

To je ono sto sam ti rekla na tvojoj temi od trista i kusur postova, gde se radije razglabalo o meni, nego o temi. A ako si tako dobar novinar, kao sto kazes, onda mozes da uvidis bljuvotine koje se ovde pisu, insinuirajuci kako je to, za Boga, sve neko drugi, samo ne onaj ko je prvi zapoceo netrpeljivost, koju ti OPET meni nabacujes.

I ne, necu da opsujem jer mi je draze da posmatram korpcanje onoga ko se sam upleo u svoju mrezu zla, pa sada ne zna kako ce da se izvuce iz sopstvenog blata. Psovke su slabost, poslednje sto covek moze sebi da dozvoli jer ne zna kako da vlada psovkom, pa ga psovka udari svaki put kad je izgovori.

Nisi video da sam ti dala odgovor – pravilo je: iskoristi negativnost drugog, da usmeris protivnikovu negativnost i zlo, protiv njega samog.

Ko ne ume da drzi mac u rukama, a da sam od njega ne strada…too bad, sto bi rekli Englezi. To su pravila borbe, ako zadas nepravedan udarac, budi spreman na to, da ce te protiv udarac istine stici kad tad.

Nemam nista protiv nikoga! Ima neko nesto protiv mene, pa se bacaka i rastrze u sebi od muke sto ne postize rezultate, da moze da likuje.

Ono sto cu naglasavati, kad god primetim je laz, bedastoca koja se ponavlja i od koje mi je muka ali – nemam nameru da se povlacim, jos manje se plasim, jos manje me pogadja. Tvrdim samo jedno, a to je istina.

I ovo sam ti rekla – pogledaj od koga ti reci dolaze, pogledaj dobro sta nose u sebi. Ne moze me pogoditi nicija niskost, nikada. To cu satirati, na svakom koraku, jer sledim postulat pravednosti.

Nista drugo.

Doci na forum filosofije je govoriti i smislenim stvarima, ostavljati odgovor vezan za temu, bez prljavih i jadnih insinuacija na neciju licnost, pa to palanckim recnikom uvijati u „pametne metafore“.

Focus (Ing.) – Jan 16, 2004

Lunja

Cini mi se da ti odgovaras nekome drugom na nesto drugo a mene usput „kacis“ na civiluk samo da bi me upozorila da budem pazljiv prema tebi.

Nemam nameru niti pazim od koga i sta dolazi jer kao sto sam vec nekoliko puta napomenuo ja ovde ne poznajem nikog i ni sa kime nisam u nekoj drugacijoj vezi, a i da jesam nikada to nebi zloupotrebio.

To dali neko nesto ima protiv tebe licno je tvoja i stvar tog drugog, ja nemam apsolutno nista ni protiv koga i svi su mi dragi pa kom krivo kom drago.

Tema su dakle psovke, i zasto psujemo. Svi smo u neku ruku priznali da to cinimo bez obzira sto to pravdamo naknadnim „zgrozavanjem“ na samog sebe.

Ja sam usput receno i psovke sakupljao i zapisivao i kada bi ih ovde prostro trebalo bi citati danima. Neverovatno je sta ljudi sve psuju, a kada sam sve nekako zbrojio ispada da skoro svi psuju i bez obzira koliko se otimali zelji da to ne cinimo to nam se „otme“ a ono sto bi pitao i tebe je isto sto sam pitao i prethodnika.

Pozdrav

&Lunja& – Jan 16, 2004

Focus, izvin ali ja sam odgovorila na tvoje pitanje, jer si mi rekao da imam nesto protiv nekoga.

Rekla sam da nemam, rekla sam jasno i glasno, da je ovde u pitanju odgovaranje i razgovor na temu. Izvini ali ja sam odrasto i odgovoran covek i necu sebi da dozvolim da se uplicem u ovakve stvari.

To sto ti kazem da obratis paznju na reci je potpuno drugacije od onoga sto si ti shvatio. Ako poznajes i malo ljudsku svest, a vidim da je poznajes i vidim da si prilicno pravedan diskutant, onda to iskoristi u te svrhe, da uvidis smisao iliti istinitost.

Ne javljam se ovde da bih razglabala o tudjim trpeljivostima ili netrepljivostima, javljam se da bih mogla mirno i stalozeno da razgovaram. Posto nije dato svima da umeju da se drze teme, onda mora da dodje i do ovoga, da se kaze dosta i da se ponasa po odredjenim i prihvatiljivim drustvenim normama.

I ne jednom sam naglasila, drzati se teme kada se dodje ovde, drzati se onoga sto je vezano iskljucivo za predmet razgovora, ne za iciju privatnost, ne uplitati niciju licnost u napisano.

Dakle, izivnjavam ti se jos jednom ali se nadam da ces ipak razumeti, da kada se prevrsi mera i kada diskusija krene naopako, da cu to i naglasiti. Postoje ustanove za razresavanje privatnosti.

Ovo je ipak, verovali ili ne, forum o temi filosofija.

A sada da se vratimo ISKLJUCIVO NA TEMU.

Pitas sta postoji u coveku pre i posle psovke.

Postoji nesigurnost, slabost i nemoc pred situacijom i problemom. Psovku uslovljava vise obicaj, ono sto vidi oko sebe, da drugi rade, dakle, stecena, ne uslovljena navika, i vise nego sama intiuitivnost za neko „olaksanje“. Psovka je posledica burnih, nesredjenih emocija, nerazmisljanja o posledicama te psovke. U vecini slucajeva, psovka nije samo kao postaplaica, nesto da bi se bio interesantan jer psovka nikada ne moze bit interesntna. Nije odraz cak ni muzevnosti, a kamo li zenstvenosti. Covek zivi medju ljudima i stice navike i obicaje sveta. Medjutim, covek zaboravlja, svesno ili nesvesno, ne smatrajuci to vaznim, da je individua za sebe i da ima pravo svog licnog izbora u postupku, da se ne sledi klise ili pravilo, bez obzira na to kako ce biti „ocenjen ili prihvacen“ do okoline.

U svemu, prevashodno posotji samokontrola. Ima jedna vrlo mudra izreka, zapisana u Juvenilu, koja kaze, da i najveci mudrac mora biti umeren u onome sto je svima dozvoljeno. Sta to znaci? Stvar je shvatanja, zar ne? Ne, nije. Stvar je prihvatanja istine koja je ocigledna, koja je duhovna istina, ne isitna nametnuta, sto Alim kaze, komsilukom i zikom.

Hrabrost je druga stepenica. Ostati pri svojim misljenjima, za koja se nalazi opravdanje u duhovnosti, cak i kada si napadnut od okoline. Napad potvrdjuje zelju za dominacijom, za potcinjavanjem i uslovljavanjem, a to vise nije sloboda misli.

Psovka ostavlja posledice. Procitaj sta Alim kaze: izreci psovku prokletstva cak bi i on morao da nauci jer povlaci duhovnu odgovornost. Ima li vise od toga? Savest, Focus, ce proraditi kad tad, i kod masovnog ubice, ako nista vise ono zbog straha za sopstveni zivot. U sutini, nista drugo nego strah od odgovornosti, osude i kazne, koja ce uslediti.

Odbacivanje straha je bezanje od zivota. Duh ima silu, koja je nepojmljiva cak i coveku, u prkos njegovoj svesti. Kako god se mi kleli da smo u kontroli misli, nismo. zavaravanje i strah od neumitnog, ponovo. To je pocetak pocetka, teznja za spoznajom makrokosmickih uticaja na svest, a za to je potrebno malo vise od obicnog ljudskog bivstvovanja.

Focus (Ing.) – Jan 16, 2004

Lunja

prihvatajuci ovo sto si iznela, neces mi nadam se zameriti ako ti kazem da mi nije bila namera „tovariti“ tebi bilo sta na ledja ali ja jednostavno primetim u toku rasprave da poneko napise nesto sto je upuceno nekome drugom a ne temi. To se dalo primetiti i u tvom tekstu a to je i jedini razlog koji me naveo da „malo skrenem paznju“ a to sto sam bas napisao tebi nema nikakvu vaznost jer nisam jednostavno napisao nekome drugom. Dakle nista licno. A negde gore sam „upozorio“ neke druge diskutante na isti nacin.

Pored toga te bljuvotine koje pominjes ja iskljucivo citam kao citalac i pokusavam ih vezati za temu, sto ce reci da komentari kroz koje provejava „poruka“ nekom od ucesnika za mene prakticno ne postoji sve dok post u potpunosti ne „skrene“ sa koloseka, a tada to „naglasim“.

Kazes da psovka nemoze nikada biti podstapalica, ali vec sam napisao da je Dalmatincima to zaista podstapalica i 90% njih psuje uopste ne primecujuci da to rade, to je jednostavno sastavni deo „jezika“.

U Srbiji npr najvise psuju ljudi na jugu i jugoistoku, Vranje, Pirot, pa sve do Kladova.

Ali neverovatno je da tamo ljudi imaju karakteristicnu psovku koja meni ogavno zvuci, naime oni psuju jedni drugima, mozda nisi znala ali DETE. U selima oko Sokobanje ces normalno cuti psovku ovakvog sadrzaja: Onaj moj sin, dete mu jbm, opet se ozderao u kafani !

Ja kada sam to prvi puta cuo nisam nikako mogao shvatiti i mislio sam da je taj covek lud, ali kasnije sam „otkrio“ da je to maltene narodni obicaj. To vise nije unutrasnja neravnoteza, neuskladjenost duha, ili…sta bilo jos, to su cinjenice.

&Lunja& – Jan 16, 2004

Focus, promice ti ponov moje objasnjenje. zaista ne shvatam ,da ne mozes toliko malo da shvatis i razumes. JA govorim i potenciram da se govori o temi, a vidis, jedino JA sam dobila po nosu. Zato ti kazem, usmeri se i na tudje reci i pogledaj sta odakle dolazi.

Zbog takvih stvari ljudi odlaze sa ovih diskusija.

Sasvim je jasna poruka svake psovke, i opet ti tvrdim to je stvar kulture, obrazovanja, uticaja okruzenja. U prkos tome, covek ima izbor, da se tome preda ili ne. …

sanja- zena dzambas – Jan 16,

Psovka…ona koja boji osjet…upucena je najcesce onome ko taj osjet moze razumeti…ja je, recimo, upucujem prijatelju (ne svakom; ne catcheru, na primer; mislim da je on zaista ociscen od tih osjeta; upotrebiti psovku s njim znacilo bi isto sto i govoriti stranim jezikom, a s prijateljima se treba razumeti)

Ne upotrebljavam kletve…osim mozda one: “spoznaj samoga sebe”…Mada, ne kazem bas tako…obucem to u cinizam , recimo…pa se zika prepozna (takve kletve su namenjene ziki po pravilu)…Od te se kletve ne bojim da ce mi se vratiti…naprotiv…

Zika se ne mrzi…ziki se kao i svima, zeli najbolje…jedini je problem, sto, jebiga, za ziku to najbolje dodje kao kletva…kao psovka, takoreci…

TLD – Jan 16, 2004

„Ja sam te pitao:

PSOVKA

Stanje-Uzrok > Unutrasnja potreba > Psovka > Rezultat – Novo stanje“

Focus,

ja mogu da govorim samo o sebi, jer tudju unutrasnjost i zasto neko drugi psuje, ne mogu da vidim…

Sto se mene tice:

1. Stanje-Uzrok – Jedino sam Kraj, onda kad mi neko nanese ogromnu bol…inace necu nikad opsovati ako stanem u pticju kaku, ako slomim casu,cak ni ako mi monitor padne slucajno na pod ili ako se okliznem i padnem na beton…samo u najgorim momentima cu opsovati..

2. Unutrasnja potreba – da izvristim moju bol, jer jednostavno sam osoba koja ne ume da je drzi u sebi…mozda sam preosetljiva ali razara me i ubija…

3. Rezultat – Totalno unistim sebe, ne postignem nista i onda shvatim da je to ustvari i bio Cilj

4. Novo stanje – Prestanem da obracam paznju i pocnem da mislim na sebe..jednostavno sve to cemu je cilj da me povredi preskocim kao da ne postoji, jer ustvari i nije vredno paznje uopste…

FOCUS (Ing.) – Jan 17, 2004

Dobrodosli narode, jel se guzva nastavlja ?

Hajde da odgovorimo na pitanje koje je vec gore postavljeno ali kratko:

MOTIV > PSOVKA > REZULTAT ?

&Lunja& – Jan 17, 2004

(MOTIV ? > PSOVKA ? > REZULTAT ?

Ispunjavam obecanje, Focus.

Motiv – ma kakav bio, nije razlog da se zavrsi psovkom. Vec sam naglasila da je to pitanje samokontrole i vaspitanja.

Medjutim, motiv je na zalost, samo jedan, mrznja, potencijana zelja da se uvredi „onaj ko je kriv za motiv“, medjutim, ako psovka,

u okrugu atara, pokosi i neduzne zrtve, pokajanja nece biti.

Na protiv, bice iluzornog zadovoljstva. Alimov zika ima poprilican arsenal motiva, u svom dvoristu i samo svom, jer nije ni mogao da posadi nista drugo do korov. Sto on uporno ubedjuje sav ostali „komsiluk“ kako je korov cvecka..tu se malo zeznuo ali Boze moj, zika je nesavrsen, neizbrusen, jadan i mali, pa navikavsi se na svoj jad, proklamovace ga u „carevo novo odelo“, ne prezajuci da pokida tudje odelo, ma kakvo bilo, noktima sa puno crnila ispod njih.

Psovka..bili smo svedoci psovki, mogla bi da se napise verovatno ako ne knjiga ali ono bar „prirucnik“, iz sasvim „otvorenog i nesavrsenog aspekta“. Psovka je poslednje ali i prvo oruzje jer je u vecini slucajeva, zlonamerna, smisljeno uperena i ni malo zavijena, tako da ako „pokajanje“ dodje, neka izazove jos ovacije nihilistickog samoljublja i slavoljublja. Psovka „leci“ dusu koja je mrtva, ubijena jer se nije umelo ceniti ono sto ona nosi, a takav covek, zaletece se besomucno na svakoga, nalazeci opravdanje u svom samosazaljenju,

u kivnom osecaju na sve oko sebe jer – zasto da ne…Umesto bol ocutati, i podneti ga sa prihvatanjem, ne…“ako boli mene, neka tebe boli milion puta vise…i ako znam da nisi kriv ali meni si kriv“…

Istinska bol se ocuti..jer boli i dusa ume da se izleci i kroz bol.

Ume kroz njega de se oplemeni, jer zna kako boli, pa se trudi da niko to ne oseti. Onoga momenta kada se psovka oglasi..nestaje svaka trun razuma, nestaje svako dobro u coveku i drugi, koji su tu psovku dobili, pamte jer je sada vreme za kaznu.

A kazna je istina i pravednost. Treba je podneti…

Rezultat – ocigledan. PORAZ! Svako ko se sluzi psovkama u naletu besa, preracuna se u trosku i u predjenoj distanci. Kada nastupi vreme za racun…eno, pitao je Alim gore, imaju li pojedinci uopste savesti…

Ocigledno nemaju…da zika ima svest, umro bi odavno, ovako, njegove reinkarnacije su, i bez smrti vicne, „obrazovanju“ svakoga ko mu se pridruzi.

I kao sto ti rekoh, nauci da citas izmedju redova. Ljudska pokavrenost i zlo su strasni i ako im podlegnes, ako izgubis za tren kontrolu i podlegnes, odnece u te svoje tamne virove. A perfidnost je najgori oblik pokvrenosti. Isuvise se olako ispoljava.

No, lepo je jednom opisano pijanstvo, kad ono nastupi obazrivost popusta…A kad nestane obazrivosti, onda krene stihija, pa se batrgajuci na dnu blata, jos velica „divota“ uzeglosti.

Извор: SerbianCafe.com (дискусије)

Оставите одговор

